Szerző: Posfai Tünde, 2020.04.14. | Fotó: Cottonbro
Több tekintetben is bizonytalanság van a munkaerőpiacon, így a munkáltatói márka kiemelt figyelmet igényel. Arra hoztam most segítséget és példákat, hogy ne csak figyelmet kapjon, hanem a befektetett idő hatékonyan hasznosuljon is.
Egyrészt, lényeges, hogy ne mutasd kifelé a bizonytalanságod, a pánik nagyon káros lehet a munkáltatói márkádra. Ugyanígy, kerülendő a pánik keltése, a rossz hírek folyamatos publikálása is. De az „ellenkező” irány sem jobb: az ígérgetésekkel teletűzdelt hurrá-optimizmus most sokaknak feküdheti meg a gyomrát.
Hiteles, tiszta, adat-alapú kommunikáció, amely nem leng ki semmilyen szélsőséges irányba. Ez persze nem egyenlő a passzivitással: használd a munkáltatói márka alapját adó értékeket! A „minimumot”, ami tisztán a márka lényegét adja, nem érdemes túlgondolni. Hogy mindez a gyakorlatban is megvalósuljon, állíts fel akciótervet mind a kollégák, mind pedig a
jelöltek felé, és ennek mentén járj el.
A kollégákkal készített interjú publikus bizonyíték a márka értékeire, ráadásul egyszerű és ingyenes a megvalósítása is. Munkatársaid segíthetnek a munkáltatói arculat kialakításában, miközben, mivel a cég által képviselt értékek mentén kerültek be, önazonos tevékenység lesz számukra a válaszadás.
Példa: Az értékek közt fontos szerepet kap a közvetlenség, a rugalmasság és az, hogy erősek a
kommunikációban?
Talán elsőre úgy érzed, ezeket ebben a helyzetben pont nincs lehetősége megmutatni… De ne engedd
el a legfőbb értékeket!
Ezzel két, egymásból következő célt is sikerrel teljesíthetsz, amely a munkáltatói márkád építi.
Egyrészt, a jelentkező nyugodt lesz, stresszmentesen önmagát adja a beszélgetés során, és nem terelik el olyan problémák a figyelmét, mint a technikai hibák vagy a strukturálatlan interjúfolyamat. Mivel bizalommal fordulnak felé, ő is bizalmat érez majd, pozitív „összbenyomással” távozik, és – függetlenül attól, ő lesz-e végül a befutó – kedvező hírét viszi tovább a vállalkozásodnak.
A pre- és onboarding (belépés előtti és az üdvözlő beléptető időszak) során mindenképp érdemes erre figyelni, így a csapatba integrálás sem jelent majd akadályt. Egyrészt, a kollégák által is használt home office eszközök erre is alkalmazhatók, illetve érdemes az új belépőket a közösségi életbe is bevonni. Legyen az online kávézás, közös reggeli, szomjas csütörtök, közös főzőklub, vagy akár online jóga.
Nyújtson olyan élményt, ami most pluszt ad, ám később sem szűnik meg! A munkáltatói márka ezt követően is megmarad; a most megvalósított akcióterv pedig utána is gyümölcsöző lesz majd.
Ha pedig mindehhez segítségre van szükséged, keress bizalommal – akciótervtől a megvalósításig.